Telefonische Verkoop en Acquisitie

 Training Telefonische  Verkoop en Acquisitie

Inleiding:

U wilt proactief de markt benaderen en daarbij is de telefoon voor u een belangrijk middel. Maar welk succes boekt u met telefonische verkoop? Hoe vindt u snel de juiste zakelijke benaderingsvorm om tot afspraken te komen? Telefonische acquisitie is een veel gebruikte, en uitdagende methode om klanten te werven. Wilt u zich verder ontwikkelen op het gebied van telefonische verkoop en acquisitie? Of wilt u beter klanten te woord staan die u benaderen?

Door een goede gespreksopening kunt u de interesse van de klant opwekken. Om een succesvolle relatie op te bouwen, moet u initiatief nemen, afspraken maken, uw voordelen onder de aandacht brengen en (potentiële) klanten overtuigen.

Doelstelling:

In deze training vergroot u de effectiviteit van uw telefonische verkoop door te oefenen met echte telefoonsituaties. U verhoogt uw vaardigheden in deze waardevolle en praktische training. U leert hoe u op een effectieve wijze klanten kunt benaderen en uw verkoopresultaten kunt verbeteren.

Na deze training bent u in staat om: uw kwaliteiten op het gebied van telefonische verkoop en acquisitie naar een hoger niveau te brengen.

Doelgroep:

Iedereen die de telefoon gebruikt in een commerciële en servicegerichte omgeving. De training is geschikt voor zowel onervaren als redelijk ervaren medewerkers, met een commerciële functie die zich frequent bezighouden met telefonische verkoop en dus zijn/haar verkoop wil verbeteren.

Zowel ondernemers, buitendienstverkopers als binnendienstmedewerkers met een acquisitiedoelstelling, kunnen deelnemen aan deze training.

Inhoud van de training:

De volgende onderdelen staan op het programma:

  • Telefonische klantbehoeften inventariseren en koopsignalen herkennen
  • Het telefoongesprek doelgericht voorbereiden
  • Een commercieel, klantgerichte en overtuigend telefoongesprek voeren
  • Uw gespreksvaardigheden en vraagtechnieken verder te ontwikkelen
  • Communicatieve vaardigheden: open vragen stellen en reflectief luisteren
  • Gesprekken te voeren in een eigen persoonlijke stijl
  • Het maken van telefonische afspraken
  • Benaderen van nieuwe klanten
  • Rendement halen uit mailings en offertes
  • Orders noteren en aanvullende verkoop
  • Het opvolgen van offertes
  • Klantgericht argumenteren
  • Organisatie van de verkoop

U wordt zich bewust van de (on)mogelijkheden bij telefonische verkoop. U scherpt gesprekstechnieken aan die u controle geven over het gesprek. U leert situationeel klantgericht telefoongedrag te ontwikkelen waardoor uw communicatie met klanten verbetert en u in staat bent die belangrijke afspraak te maken.

Duur:

De training duurt twee dagen met een tussenperiode van twee weken.

Cursuskosten:

Open inschrijving: prijs per cursist: €625,- (excl. BTW)

(inclusief lesmateriaal, lunch en bewijs van deelname)

In company: op basis van offerte

Bijzonderheden:

Cursisten ontvangen een bewijs van deelname.

Cursusdata:

In Company: in onderling overleg met opdrachtgever

In Company training:

Neem voor een offerte op maat contact op met de cursusadministratie 0651 360182

callcenter